måndag 6 februari 2012

Skidåkning

Nu var det ett tag sedan det blev en uppdatering här inne. Så nu måste det vara dags igen.
I går kom man hem efter en lång helg i Trysil. Skidåkning stod på programmet.
Första gången som jag var där men hoppas verkligen på att det inte var sista gången. Det var ruskigt fina backar att åka i. Stenhårda men utan is. Helt fantastiskt landskap.
Eller vad sägs om dessa bilder.




Fanns det några mindre bra saker med denna resa. OJA!!! några stycken då.
Jag vet inte men jag tycker inte att 25 minus är så kul när man ska åka skidor. Varken utför på längden eller hit och dit. Halsduk för ansiktet var ett måste men den hjälpte inte så länge för den blev totalt isig efter 100m åkning. Det blev en hel del åkning trots detta.
Andra saker som inte var så bra var att man i Norge måste vara otroligt liten. Själv är man ju 194 men sängarna var bara 185... Få ihop den matten ni. Sen så var vi så många så att de ställen som hade dubbelsäng så kulle vi dela. Hmm ja det kan ju fungera kan man ju tycka. Men två killar i en 120cm säng som dessutom är för kort blir inte riktigt vad jag kan tycka är bekvämt. Ny kär i tjej. Ja absolut under några dagar men sen blir det oxå lite jobbigt. Och lägger men dessutom till att den sängen som jag skulle ligga i och dela med en annan dessutom är inknölad under ett snedtak som gjorde att det var bara 40cm mellan madrass och tak.. Då blir det inte skoj längre. Så vad gjorde man man fixade en annan sängplats. Madrass ur sängen ned på golvet framför kaminen.

Då blir det helt plötsligt lite mysigare. Oj vad jag hade det gott där. Ingen som bökar på en man får plats att sträcka ut sig. Blev några i stugan som blev lite avis på den platsen. Sen var det någon som lag kommentaren "who let the dog in".... hahah!!

Men summan av detta blev ändå en toppen helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar