tisdag 29 maj 2012

Det gick ju...

... Men oj vad jag e trött nu.
Eftersom att det utlovats regn till helgen och taket saknade papp så var det till att jobba på som bara den för att hinna få på den. Och med hjälp av två mycket sena kvällar och en halv dag ledigt så gick det.
Nu ligger all papp på taket och ribborna är på så att den ligger kvar om det tar i och blåser.
Skulle kanske behövas en halvtimme till för några ribbor men det kan vara tills det är dags för läkt och plåt.

Så skönt att jag hann med det men nu har jag rejält ont i ryggen. Får det när jag anstränger benmusklerna för mycket och inte stretshar dem ordentligt. Så nu får man göra det så ska nog det oxå ordna sig.

Taklagsfest borde man oxå kanske ha. Räknas det att jag tar en öl nu för att fira?



1 kommentar:

  1. Här går det undan. Tycker absolut du är värd en öl eller två. Kanske t o m en wirre efter detta slit. :-)

    SvaraRadera