onsdag 30 maj 2012

Stillsam kväll.

Efter de sista dagarnas slit så är det behov av lite avkoppling. Sitter därför på altanen med en kopp kaffe och njuter av en skapligt varm försommarkväll.
Och man kan ju inte annat än konstatera att man bor väldigt bra.

Igår hände det en sak som jag glömde bort att skriva om.
Jag var med om en bosättningskonflikt. Nästan så att man hade behövts ta in en medlare i kaliber med Carl Bilt. Konflikten var mellan mig och en liten fågel.
När jag var på taket i går kväll så kommer jag ganska nära en gammal fågelholk. I början när jag kom lite för nära så satte sig fågel i närheten och kvittrade ilsket. Inget som jag direkt brydde mig om. Men efter ett tag så blev den mer och mer irriterad på mig. Brydde mig ändå inte så mycket för jag pysslade på med mitt. Men på slutet så började fågeln att göra flygatacker mot mig. Nu hade den med största säkerhet total koll på sitt flygande men det känndes som att den när som helst skulle krocka med mig. Nu var det nära att det blev en boende konflikt.
Fattades bara att den hade börjat fälla bomber som vissa fåglar gör....
Men som tur var löstes det med att jag blev klar och gick därifrån.
Undrar bara vem som inkräktade på vems hus.
Lite rolig händelse var det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar