torsdag 9 augusti 2012

Note to self

Detta är något mycket viktigt som jag borde ha fattat innan jag började.
Vad kan det vara som jag ska komma ihåg.
Börjar med att beskriva det med bilder

Bilden visar innan

Bilden visar efter
Är det någon som ser vad det är som kan vara det som jag borde ha fattat?
På den sista bilden så framgår det inte att allt är totalsanerat.
Note to self är altså innan man sätter motorsågen i hundraåriga väggar så se till att plocka bort allt som är i närheten och täta alla springor och sådanna saker som kan släppa in damm.
Det som hände var att ta ur fönstrena var inga problem. När jag startade motorsågen så var det samma sak som att tända stubinen till en bomb. I detta fall en damm bomb. Och så fort som sågkedjan träffade den 100år gamla väggen så briserade denna bomb och spred sitt damm överallt. Och då menar jag överallt. Det tog några timmar av städande innan vi fick det så pass sanerat så att det gick att använda köket igen. Men nu så är det ett hus igen.
För kriteriet för att det ska vara ett hus är väl att man kan gå runt i det utan att behöva gå ut för att gå in eller?
Hitintils så har det varit huset och utbygget.
Men nu är det huset......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar