torsdag 19 januari 2012

Företagslek

Idag blir det ett sent inlägg på bloggen.
Har idag vart ned till huvudkontoret för kvartalsmöte med efterföljande lek och middag.
Leken bestod i en variant av Fångarna på fortet. Där det gällde att trycka på rätt knappar och samla på poäng istället för nycklar och pengar.
Men annars så var upplägget detsamma. In med laget eller utvalda personer i en cell och klättra hit eller dit och trycka på knappar samtidigt eller i rätt sekvens eller bara lista ut vilken kapp av ett koppel av knappar som skulle tryckas in.
Och då vi tävlade lagvis så växer ju hornen ut som bara den och tävlings djävulen kommer fram direkt på alla. För mitt lag så gick det sådär. Tror att vi egentligen hade mera styrka och smidighet ( inte så ofta man kan säga så) än vad vi hade hjärna.
Men det är fantastiskt vad skoj vi hade och vad svettig man kan bli av så lite.

Sen följdes detta upp med middag på indisk restaurang. Kan inte förstå varför jag nästan alltid blir besviken på sådanna ställen. Visst maten var ätbar men inte mer än så. Nu säger väl många att indisk mat som är så god. Ja men vart fanns smaken. Visst någon rätt var j.. Stark men vart är smaken? Smakade absolut ingenting. Jag vill ha det ganska stark men framför allt vill jag att det ska vara smakrikt. På vissa av dessa restauranger som man besöker så undrar jag ibland om de äter maten själva som de serverar. Men summan av detta blir ändå att vi hade det skoj.

Sitter därför just nu och skriver detta medans jag väntar in tåget som ska ta mig hemmåt. Så godnatt på er som är på väg mot sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar