tisdag 17 januari 2012

Nu ska den införskaffas

Har under en tid nu funderat på att jag måste göra något för att få lite ordning på ryggproblemen som jag har dragits med under några år nu. Dels så har jag något medfött problem med att två kotor högt upp i ryggen hakar i varandra och fastnar. Finns ett väldigt fint namn på detta men vad hjälper det mig?
Jag har ju fortfarande problem med det.
Sen så nu sista tiden så har jag börjar få ont nere i svanken som går ned i ena sidan på rumpan. Tror det kan vara ishias (undrar om det blev rätt stavat). Läser man på om det så låter det väldigt likt det som jag känner. Nu skulle detta säkert lösa sig med lite mera bålträning men det gör lite ont så fort jag tar i, så nu ska jag skaffa denna.

Ryggbräda/Ryggsträckare eller vad man nu vill kalla det. Har testat dessa när man vart på gym som har dem och har tyckt att det är superskönt för ryggen. Men eftersom att man inte är på ett gym alltför ofta nu för tiden så blir det ingen kontinuitet i det hela. Därför ska jag ha en själv hemma. Så nu kan jag bli någon cm till.. Som om det skulle behövas.
Börjar med detta så får det till att bli ett rejält fokus på rehabträning för ryggen under resten av den mörka årstiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar